Med-Practic
Նվիրվում է վաստակաշատ ուսուցիչ Գրիգոր Շահյանին

Իրադարձություններ

Հայտարարություններ

Մեր հյուրն է

Հրատապ թեմա

Երեխայի զարգացումը և սնուցումը ըստ ամիսների և տարիների

4-7 ամսական երեխաների սնուցումը

Չորս ամսականից մեծ երեխաների սնուցումը։ Երեխայի աճին զուգընթաց կրծքի կաթը դադարում է բավարարել աճող օրգանիզմի պահանջները, եթե նույնիսկ երեխային տալիս են հավելյալ սնունդ։ Այդ պատճառով էլ, անկախ մոր կաթի քանակությունից, 4,5-5 ամսականից երեխան պետք է ստանա հավելյալ սնուցում։

 

Հավելյալ սնուցումը երեխային ավելի վաղ ժամկետներում (մինչև 4 ամսականը) խոոհուրդ է տրվում նշանակել սակավարյունության, ռախիտի, համառ գղտոցների դեպքում։ Մյուս կողմից, տարվա շոգ եղանակներին, ինչպես նաև սուր հիվանդությունների, հատկապես աղիքային խանգարումների դեպքում, հավելյալ սնուցումը նշանակվում է ավելի ուշ ժամկետներում (5-5,5 ամսականում)։


Հավելյալ սնուցում տալիս անհրաժեշտ է պահպանել հետևյալ հիմնական կանոնները.


—    հավելյալ սննդի յուրաքանչյուր տեսակը օրաբաժնի մեջ պետք է մտցնել աստիճանաբար, սկսելով 5-10 գ-ից և 10-15 օրվա ընթացքում այն հասցնել անհրաժեշտ քանակության։


—    Հավելյալ սննդի երկու նոր տեսակները չպետք է տրվեն միաժամանակ։ Նոր տեսակին կարելի է անցնել միայն այն դեպքում, երբ երեխան կընտելանա նախորդին։


—    Հավելյալ սնունդը պետք է տրվի կրծքով կերակրելուց առաջ։


—    Հավելյալ սնունդը իր կազմությամբ պետք է լինի միատարր և չպետք է դժվարացնի կլման ակտը։ Աստիճանաբար պետք է անցնել ավելի խիտ, իսկ հետո նաև պինդ սննդի, հնարավորինս երեխային վաղ ընտելացնելով գդալով ուտելուն և ծամելուն։ հավելյալ սնուցում տալու պահից երեխայի օրական կերակրումների թիվը կրճատվում է և հասնում է մինչև 5 անգամի։ Առաջին տարվա վերջում լավ զարգացող երեխաներին կարելի է օրական չորս անգամ կերակրել։


4-6 ամսական երեխայի անհրաժեշտ սննդի ծավալը կազմում է նրա մարմնի զանգվածի 1/7 մասը (900-1000 մլ), 6 ամսականից մեծ՝ 1/8 մասը (1000-1100 մլ), առաջին տարվա վերջում՝ 1/8 –1/9 մասը (1000-1200 մլ)։


Չորս ամսականից մեծ երեխաներին տրվող հյութերի և մրգերի խյուսերի քանակությունն աստիճանաբար ավելացնում են և մեկ տարեկանում հասցնում են մինչև 100-ական մլ/գ։


Հավելյալ սնուցումը նախընտրելի է սկսել բանջարեղենային խյուսից, որը պատրաստում են բազմատեսակ բանջարեղենից, գերադասելի են տարբեր զուգորդումները։


Խյուսեր պատրաստելիս կարտոֆիլը չպետք է գերազանցի կերակրաբաժնի ընդհանուր ծավալի կեսը, քանի որ հարուստ է օսլայով և աղքատ է կալցիումով։ Երեխաներին շատ օգտակար են գազարը, կաղամբը, պոմիդորը, ճակնդեղը։ Գազարը հարուստ է կարոտինով, կալիումական աղերով, կաղամբը՝ կալցիումով, մագնեզիումով, ասկորբինաթթվով։ Ծաղկակաղամբը պարունակում է երկաթ, ցինկ, կոբալտ։ Պոմիդորը հարուստ է կարոտինով, ասկորբինաթթվով, երկաթի, պղնձի, կոբալտի, մանգանի աղերով։ Ճակնդեղը պարունակում է կոբալտ։
Պետք է նշել, որ ի տարբերություն մյուս բանջարեղենի, դդումը, կաղամբը, դդմիկը պարունակում են համեմատաբար քիչ ածխաջրեր։ Այդ կարևոր հանգամանքն անհրաժեշտ է հաշվի առնել սովորականից ավելի քաշ ունեցող երեխաների կերակրման ժամանակ։


Խյուս պատրաստելիս բանջարեղենը եփում են կամ քիչ քանակությամբ ջրով կամ էլ կափարիչի տակ՝ գոլորշիով։ Պատրաստի խյուսին ավելացնում են կարագ կամ բուսական յուղ։ Կարելի է ավելացնել նաև ձվի դեղնուց, իսկ հետագայում՝ միս։
Երկրորդ հավելյալ սնունդը, որը սովորաբար նշանակվում է 5-5,5 ամսականից, ձավարից կամ ձավարի ալյուրից (բրնձի, սևաձավարի, վարսակի, սպիտակաձավարի) պատրաստած կաթնային շիլան է։ Ձավարները հարուստ են հանքային նյութերով, B խմբի վիտամիններով, բուսական սպիտակուցով։ Շիլա պատրաստելիս նպատակահարմար է օգտագործել տարբեր ձավարների խառնուրդը, որը բարձրացնում է կերակրի սննդային արժեքը։ Կաթնային շիլա եփելիս վիտամինների պահպանման և կաթնային սպիտակուցի բնազրկումը (ռենատուրացիան) նվազեցնելու նպատակով սկզբում ձավարը լավ եփում են փոքր քանակությամբ ջրով, հետո ավելացնում կաթ (չնոսրացրած) և շարունակում եփելը մինչև շիլայի լրիվ պատրաստ լինելը։ Ըստ ցուցումների (ռախիտ, կաթի նկատմամբ ալերգիա), շիլաները պատրաստվում են բանջարեղենի եփուկի վրա։ Օգտակար են բանջարեղենի և ձավարների խառը կերակրատեսակները, օրինակ՝ «վարդագույն շիլան», որը պարունակում է գոլորշեխաշ ու տրորած գազար, դդում և մի որևէ ձավար։

Հեղինակ. Վ.Ա. Աստածատրյան
Սկզբնաղբյուր. Կլինիկական մանկաբուժություն
med-practic.com կայքի ադմինիստրացիան տեղեկատվության բովանդակության համար

պատասխանատվություն չի կրում
Loading...
Share |

Հարցեր, պատասխաններ, մեկնաբանություններ

Կարդացեք նաև

Հղի և կերակրող կնոջ սնունդը

Կրծքի կաթի լավ արտադրման և լավագույն բաղադրությունն ապահովելու համար մեծ նշանակություն ունի հղի և կերակրող կնոջ սննդի ճիշտ կազմակերպումը։ Հղիության առաջին կեսում սպիտակուցի պահանջն օրական կազմում է 1,5 գ` ոչ պակաս...

Երեխայի սնուցումը Հղիություն, ծննդաբերություն
Անհաս երեխաների Ֆիզիկական և նյարդահոգեկան զարգացումը

Որքան փոքր է կշռում նորածինը ծնվելիս, այնքան ինտենսիվ է ընթանում կյանքի առաջին տարում նրա մարմնի զանգվածի ավելացումը։ Անհասության բոլոր աստիճանների երեխաների հասակի ամենամսյա աճը կյանքի առաջին տարում կազմում է միջին...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Անհաս երեխաների սնուցումը

Նորածին երեխաների համար ամենաֆիզիոլոգիական սնունդը կրծքի կաթն է։ Այն օրգանիզմն ապահովում է կառուցվածքային և էներգետիկ նյութերով, նպաստում է իմունիտետի ձևավորմանը, աղիների նորմալ միկրոֆլորայի առաջացմանը...

Երեխայի սնուցումը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 1 ամսականում

Երեխան քնած ժամանակ պահպանում է ներարգանդային դիրքը (ոտքերն ու ձեռքերը ծալված են, սեղմված դաստակները մոտեցված են դեմքին)։ Սկսած երրորդ շաբաթից՝ արթնանալու ժամանակ ձգվում է (ուղղվում է)։ Ուժեղ սեղմում է ափում դրվող մատը, այսինքն՝ գործում է...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Նորածին երեխաների սնուցումը

Առողջ նորածին երեխաներին (ըստ Ապգարի սանդղակի 8-10 նիշ գնահատականով) հակացուցումների բացակայության դեպքում, անհրաժեշտ է կրծքով կերակրել ծնվելուց 6-12 ժամ հետո` անկախ կաթի առկայությունից։ Կրծքով վաղ կերակրելը ուժեղ գրգռիչ է կաթի ավելի շուտ...

Երեխայի սնուցումը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 2 ամսականում

Վերջույթների ծալիչների բարձր լարումը պահպանվում է, չնայած վերին վերջույթներում այն արդեն թույլ է արտահայտված։ Բարձրանում է տարածիչ մկանների տոնուսը, աճում է ակտիվ շարժումների ծավալը։ Որովայնի և կողքի վրա պառկելու դեպքում գլուխը...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Խառը և արհեստական սնուցում

Խառը և արհեստական սնուցում նշանակվում է միայն օբյեկտիվ ցուցումների առկայության դեպքում։ Այդ հարցը սկզբունքային լուծում է պահանջում հատկապես նորածնային շրջանի երեխաների համար։ Միաժամանակ հարկավոր է նշել, որ կրծքի...

Երեխայի սնուցումը
Երեխայի սնուցումը կյանքի առաջին տարում

Անգնահատելի է սնուցման նշանակությունը երեխաների կյանքի առաջին տարում, երբ առկա են նրանց աճի ինտենսիվ պրոցեսները, բազմաթիվ օրգանների ու համակարգերի ձևավորումն ու կատարելագործումը...

Երեխայի սնուցումը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 3 ամսականում

Որովայնի վրա պառկած վիճակում հենվում է նախաբազուկներին, վստահ բարձրացնում և լավ պահում է գլուխը, ուսագոտին։ Օգնելիս նստում է, շրջվում է մեջքից կողքի վրա։ Ձեռքերի ծալիչների գերլարման վերացման ձետ ձեռքերի...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 4 ամսականում

Վերանում է ստորին վերջույթների ծալիչների ֆիզիոլոգիական գերլարումը։ Որովայնի վրա պառկած երեխան` հենվելով նախաբազուկներին, երկար ժամանակ պահում է գլուխը և ուսագոտին։ Ոտքերն այդ դեպքում ձգված են լինում...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Հավելյալ սնուցում

Չորս ամսականից մեծ երեխայի աճին զուգընթաց կրծքի կաթը դադարում է բավարարել աճող օրգանիզմի պահանջները: Այդ պատճառով, անկախ մոր կաթի քանակությունից, 4,5-5 ամսականից երեխան պետք է ստանա հավելյալ սնուցում...

Երեխայի սնուցումը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 5 ամսականում

Ակտիվ և ճիշտ շարժումներով մեջքից շրջվում Է որովայնի վրա։ Ուղղված ձեռքերի ափերին հենվելով, բարձրացնելով գլուխը և ուսագոտին, երկար պառկում Է որովայնի վրա և հետևում իր առջև եղած խաղալիքների տեղաշարժերին...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 6 ամսականում

Որովայնից ազատ շրջվում Է մեջքի վրա։ Տեղափոխելով ձեռքերը («ձգվելով») և փոքր-ինչ սողալով որովայնի վրա՝ առանց ոտքերի օգնության, տեղաշարժվում Է խաղահարթակում։ Թևատակերից բռնելիս՝ ոտքերով ինքնուրույն...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը
Երեխաների նյարդահոգեկան և շարժողական զարգացումը 7 ամսականում

Որովայնի վրա պառկած դիրքից, ձեռքերի և ծնկների օգնությամբ բարձրանում Է, չորեքթաթ կանգնում և ճոճվում։ Կարճ ժամանակով, առանց օգնության, նստում Է։ Ուտելու ժամանակ ինքն Է վերցնում կերակրաշիշը և տանում բերանը...

Երեխայի դաստիարակությունը և հոգեկան առողջությունը

Warning: mysqli::query(): (HY000/1): Can't create/write to file '/var/tmp/MYQwJ6eH' (Errcode: 28 - No space left on device) in /sites/med-practic.com/classes/DatabaseManager_2.1.php on line 1381

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function fetch_assoc() on bool in /sites/med-practic.com/classes/DatabaseManager_2.1.php:1384 Stack trace: #0 /sites/med-practic.com/classes/article_class.php(102): TableManager->querySelectClassic('SELECT a.id, a....', Array) #1 /sites/med-practic.com/includes/include_footer_amen_kard_hod.php(5): Article->SelectAmenakardacvatsArticles(1) #2 /sites/med-practic.com/includes/include_bottom.php(9): require_once('/sites/med-prac...') #3 /sites/med-practic.com/bottom.php(7): require_once('/sites/med-prac...') #4 /sites/med-practic.com/article_more.php(151): require_once('/sites/med-prac...') #5 {main} thrown in /sites/med-practic.com/classes/DatabaseManager_2.1.php on line 1384